Архив | 22:14

СТЕП АЕРОБИКА

9 май

Страхотна! Страхотна тренировка ни направи Таня! Размазани от трудност, натоварване и от удоволствие, че сме в залата. Тренировката беше за мастерки, т.е. тренировка за много напреднали. За почнахме с лека загрявка и след това блок от 3 комбинации. Повторихме ги няколко пъти, докато на Таня й хареса изпълнението ни. Прибрахме научената комбинация дълбоко в „джоб“ и започнахме да разучаваме следващия блок от 3 комбинации. Той беше по-лесен, но с много врътки от които ми се завиваше свят. Отново играхме до научаване на блокчето и извадихме от дълбините първи блок. Сглобихме двата научени блока, изиграхме ги три, четири пъти и отново сладирахме научената комбинация в „джоба“. Преминахме към третия,последен блок. Той ми бе по-лесен на мен, защото го разучавахме в понеделник и днес ми трябваше много малко, за да си го припомня. Свързахме трите блока и тук започна същинската част от тренировката. Таня пусна песента, която бе избрала за край на тренировката и за нейно учудване края на комбинацията пасна идеално за финала на песента(това обаче го разбрахме след тренировката, когато правихме разбор в кафето в Тотал спорт.Не била успяла да изиграе комбинацията преди мастер класа).Повторихме няколко пъти цялата комбинация и пак и пак…   Признавам си,че ми бе доста тежко на моменти.Едва дишах, нямаше сухо място по екипа ми, краката ми се опитваха да не ме слушат. Но не  само аз бях без  дъх. Доста дами си тръгнаха преди края на тренировката. Явно на тях им е било още по-трудно, защото аз изкарах до самия край и ако Таня беше казала „още веднъж“ пак щях  да играя.

За съжаление до 21 няма да тренираме, защото тренерката заминава на фитнес фестивал в Италия. Като се върне ще ни засипи с новости, с нови врътки и стъпки. И ще стане още по-трудно и съответно още  по-интересно.И ще има нови мастер класове и не само за степ, а и латино, техно и може би омразното ми тае бо.

Едно леко степче от фитнес фестивала (17,18 ноември.2007г), на който имах удоволствието да присъствам и да играя. Дали усетихте вдъхновението, което имахме?

ДЕН НА ЕВРОПА

9 май

На 9 май руският народ отбелязва Деня на Победата, а отскоро на тази дата честваме и Деня на Европа. 9 май 1945 година е край на Великата Отечествена война, в която руският народ дава 27 милиона жертви. Втората световна война отнема  живота на над 50 милиона души, повече от които в разцвета на жизнените си сили. Тази война разорява икономиката и връща  обществено-икономическото развитие десетилетия назад. От 1985 г.  9 май се чества като Ден на Европа,макар за мнозина 9-ти май да остава Денят на Победата .Тази дата се свързва с декларацията на Робер Шуман за обединяване на Европа. Тогавашният френски външен министър прочита декларация, с която призовава Франция, Германия и другите европейски страни да обединят производството си на въглища и стомана като „първа стъпка към Европейска федерация“.  Идеята за обединяване в Европа на двете ключови индустрии, чрез които се развива оръжейната индустрия, предполага създаване на гаранция за мир на континента.Предложението, обявено от Робер Шуман, се приема с готовност от Германия, Италия, Холандия, Белгия и Люксембург, и през април 1951 г. те подписват договора, който учредява първата Европейска общност – Европейската общност за въглища и стомана. След като през 1985 г. на Срещата на върха в Милано 9 май е обявен за Ден на Европа, тази дата става един от символите на Обединена Европа наред със синьото знаме с 12 златни звезди, Одата на радостта от Деветата симфония на Бетовен – Европейски химн и единната валута /еврото/.

И тази година в България ще се честваме подобаващо Денят на Европа. Във всички големи градове ще има различни мероприятия – спортни празници, театрални шоута, изложби, детски празници,прожекции на филми.Дано с напъните за вписването си в Европа да се запазим като древна нация и  българската си култура.