любовта! без която не можем

14 Ян

Имам едно приятелче, с което си чатим от време на време. Но не в скайп, а с писъмца. Младежът е в разцвета на силите си и наближава христовата възраст. Няма сериозна връзка, няма и  приятелка. И не вярва в любовта. Знам, защото все го карам да излиза по-често и да се среща с различни млади хора и току виж срещнал Нея. Но не би, не ме слуша. Един ден ме попита – като толкова много знаеш какво е любовта? Ха сега де! Въпрос с повишена трудност. Опитах се дам някакво определение за любов, но май доста нескопосано беше. И така не говорим вече за любов, защото не можах да го убедя, че такова животно има. Сетих се за този разговор, защото срещнах Ана Бако. В Нещо…просто ей така… попаднах на едно стихотворение.

 

Как се обича

Не ме питай, чедо, как се обича.
Не ме питай. Мълчи…

… то, не беше любов, нито вричане.
Беше сливане. Очи със очи.
Беше жива вода. Беше клада.
Беше бяла и черна смокиня.
Беше прошка и грях,
и бях, и ме нямаше,
защото – в него живях.
С него се случвах.
С него падах и ставах.
С него и в него вървях.
И си губих посоките,
и забравях коя съм,
и нагоре летях.
Беше ми всичкото – и хляба, и виното.
Беше ми утрото. В него изгрявах.
Беше ми църквата и камбаната,
жажда ми беше и шепа завет.
Беше душата ми, чедо,
а без душа и сълзата боли.
И не питай, как се обича.
Не ме питай. Върви.
И гори, но не на талази.
Като факел изгаряй. Светѝ.
И нека… Бог да те пази!

Йорданка Андреева – ASTERI

 

Мисля, че по-хубаво от това обяснение за любовта няма как да се даде.


5 Отговора to “любовта! без която не можем”

  1. Svetlina януари 14, 2011 at 12:54 #

    Трябва ли да напомням, че познаваш съвършената необвързана госпожица 🙂

    • вили януари 15, 2011 at 14:50 #

      помислих си за теб, но не сме толкова близки с младежа, че да му препоръчвам госпожици. 😀 (иначе си първа в списъка……

      • Svetlina януари 16, 2011 at 21:46 #

        Започвай да работиш по сближаването тогава 🙂

  2. Богдан и Вили януари 19, 2011 at 21:50 #

    …като се замисля и аз немога адам топчно определение за думата любов

    • вили януари 20, 2011 at 17:01 #

      Но не защото сме глупави, а защото любовта трябва да се усети и изживее! 🙂

Вашият коментар

