„Оркестър без име“

26 Ноем

От няколко дена се каня да напиша тази статия. Статията за премиерата на театралният мюзикъл на Пловдивския Драматичен театър и още куп артисти от различни театри  под режесурата на Борис Панкин.

Премиерата беше на 20 ноември, четвъртък. Бях с Деси и една приятелка. Притеснявах се как ще реагира Деси на постановката, защото тя не е гледала филма. А това е важно условие, за да се наслади човек на спектакъла.

Култовият филм от 1982 година, който изстреля като ракети в космоса звездите Катето Евро, Мария Каварджикова, Георги Мамалев, Павел Попандов, Велко Кънев, Филип Трифонов(май само той беше по-известен от това съзвездие) е основата за уникалния спектакъл. Мюзикълът е от две части, за да има време и да се смени декора от двора на Гошето с кръчмата на Миташки. В първата част бандата репетира, за да има „повече гаджета след концертите“ и се подготвя за грандиозно шоу на Златните, а се озовава … знаете къде. В кръчмата на Миташки,  до която поне на 20 км няма друга, за да му е конкуренция. Спектакълът е ценен заради 16 култови български песни, които се изпълняват от самите актьори! Песните са на ФСБ, Щурците, Сигнал, Тангра, Васил Найденов, Диана Експрес,… И пак натъртвам песните се изпълняваха на живо от актьорите(които показаха, че освен да играят могат и да пеят.), гарнирани с танци(все пак е мюзикъл, нали). Освен песни и  танци мюзикълът е ценен и с култовите фрази, които естествено са от филма. Ето, заради това е хубаво предварително да е гледан филма. Финалната песен и тук е Оставаме.  

Ръцете ме заболяха да пляскам. Финалните акорди докараха публиката в екстаз и на бис се изпяха още две, три песни. На моменти ми идваше да пея заедно с актьорите и да танцувам с тях. Хареса ми постановката, дори много ми хареса. Настрои ме носталгично и емоционално. А костюмите са върховни – от 80-те години и са малко смешни, но придават очарование. Присъствах и на творчески прощъпулник. За актьорът  Борислав Веженов, от класа на Стефан Данаилов постановката беше дебют и доайенът на Пловдивски драматичен театър Стефан Бобадов го посвети ритуално в актьорството да е здрав, щастлив и красив.

 

Доста гости имаше на постановката: Марги Хранова, Елена Петрова, Воктор Калев, Иван Лечев, Борис Карадимчев. И много цветя: от президента, премиера, Шоуто на Слави, различни български театри, Панаира(в частност Георги Гергов), Кукленият театър,…

Не пропускайте постановката „Оркестър без име“ когато дойде при вас. Панкин има амбиции от догодина всеки месец да се играе в различни градове на България.

************

 

 

Съжалявам, че качеството на снимките е лошо, но със слабо осветление и само телефон под ръка…

***************

WordPress ме ядосва днес. Статията не е по начин, който аз исках да излезе  😦

11 Коментари to “„Оркестър без име“”

  1. astilar ноември 26, 2008 at 02:13 #

    Ама ти защо не стана де пееш и танцуваш, като ти се е искало?

  2. Val ноември 26, 2008 at 12:14 #

    филма съм го гледала поне 10 пъти! 🙂

  3. вили ноември 26, 2008 at 23:58 #

    @ Астилар, срамувах се 😳
    @ Вал, можела си да асистираш на Б.Панкин 😉

  4. Mari-ana ноември 27, 2008 at 12:22 #

    Зарадва ме публикацията ти. 🙂 Ето чудесен повод, да отидем цялото семейство до Пловдив, за два дни.

  5. vilford ноември 27, 2008 at 15:17 #

    Моя културен живот отдавна е потънал в небитието. 😳 Дали прочитането на статията ти ще ми се брои са половин мероприятие??? Друг вариант е да отида с Валката, чиято любима фраза е: „Напъва ме да говоря бе, мамо!“ и да развеселим салона със сочни коментари на ключови места. 😉

  6. Жени ноември 27, 2008 at 18:01 #

    Не бих казала, че „Оркестър без име“ ми е любимият български филм, но на спектакъла бих отишла 😉
    И аз като Астилар щях да те питам защо не си станала- според мен щеше да зарадваш актьорите 🙂

    *******
    Уордпрес май не ядосва само теб, и не е само днес. При мен равносметката до момента е една затрита статия, разместени картинки, пък да не говорим за задържането на коментарите… 😦

  7. FS декември 1, 2008 at 14:48 #

    Четейки тази статия, започвам да се чудя дали аз съм гледал същия „мюзикъл“. Най вроятно не, защото бях на премиерата на ПЪРВИЯ БЪЛГАРСКИ МЮЗИКЪЛ – „Оркестър без име“ в Пловдив на 29.11.2008. Искам да кажа че като цяло съм много разочарован. Сценария не предложи нищо повече от няколко ключови реплики от едноименния филм и 16 култови български песни, както е споменато в статията по-горе. Естествено тук може би е мястото да спомена добрата игра на Мариан Бачев и Ангел Георгиев. Искам да подчертая че, когато се прави мюзикъл е хубаво актьорите, които взимат участие да могат да пеят. Ясно бе че в „мюзикъла“ няма да има много реплики, затова драги поне наблегнете на пеенето – поне то да бъде на ниво. Като цяло впечатлението от представлението беше нещо като от клуб на самодейни таланти. Излезнаха актьорите, показаха добра игра по време на репликите и си изпяха любимите песни сякаш са се събрали на раздумка. Много и фалшиво пеене и многогласия, които ако трябва да съм обективен се получиха на два или три пъти май. Това просто показва че да правиш мюзикъл не е никак лесна работа, и този който решава да се захваща с подобно нещо трябва много внимателно да си преценя възможностите.

  8. вили декември 1, 2008 at 23:53 #

    @ FS, това, което съм написала е мое мнение. Аз съм далеч от нивото на критиците и признавам гледам на театралните постановки повече като средство за развлечение. Лаик съм. На мен постановката ми хареса и не бих казала, че пяха фалшиво, ама и музикален спец не съм. Аз те поздравявам с добре дошъл(дошла) и ти благодаря за коментара . Всеки има право да има мнение независимо дали се различава от моето или се доближава до него. Затова сме и различни – защото различни неща ни харесват, вълнуват… 😛

  9. Мариана декември 13, 2008 at 09:06 #

    Мюзикъла е страхотен…за времето ,в което го гледах забравих за всичко друго …
    Смятам,че режисьора си е сваршил работата,а актьорите своята… бяха заредени с магнетизъм и заразиха и нас публиката… Песните са подбрани чудесно и се изпълниха също така чудесно.Харесаха ми и групата млади хора на сцената,които вкараха огромна доза живот в атмосферата!Красиви , млади,талантливи,будни…да са живи и здрави…

  10. В.К. февруари 13, 2009 at 21:47 #

    Здравейте на всички…Да изкажа и аз мнение от една малко по-различна гледна точка 🙂 Като цяло идеята на това нещо е хубава…Актьорите – блестящи , но режисурата…Панкин не ми харесва как се е справил…Формата на спектакъла е доста далеч от този на мюзикъла , но не може да се отрече ,че постановката е интересна…задържа вниманието и предизвиква емоции 🙂 Единственото ,за което съжалявам аз е ,че никога няма да мога да я гледам от залата:( Но ако имате възможност да гледате „Оркестър без име“ направете го без да се замисляте…заслужава си да се види поне заради актьорския състав , който до последния човек е наистина невероятен 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ноемврийско « ВИЛИ - декември 1, 2008

    […] тела  😳  Посетих и няколко театрални постановки –  Оркестър без име и Голямата печалба, но не успях да гледам Шест […]

Вашият коментар

