Starbucks

12 Ноем

 

Чували ли сте за кафеената империя Старбъкс? Аз бях чувала, но не знаех, че имат такава богата история. Собственикът му Хауърд Шулц е взаимствал идеята за кафенетата от Италия, където бил впечатлен, че барманът познава всички посетители с техните вкусове и привички и се е отнасял  с тях като с приятели. Кафето се приготвя пред посетителите и е еспресо. Хауърд  установил, че до този момент не е знаел, че вкусът на кафето може да е толкова хубав(явно  в Щатите по това време са пиели нещо като мътна водичка, а не кафето, което познаваме).

 Доста усилия са коствали на Хауърд намирането на капитал за да осъществи на мечтата си. Но след отварянето на първото, популярността на Старбъкс започнала да расте главоломно. И той за кратък период от време успял да отвори десетина.  Американците се пристрастили към атмосферата на заведенията, където могат да си отдъхнат от семейство, работа, неприятности. Девизът „Ние не пълним стомаси, ние пълним душите“ всъщност е мотото на заведенията. След серия успехи, неуспехи за разрастване и разширяване на бизнеса сега Хауърд се е върнал на първоначалния облик на кафенетата. Целта му е да станат 40 хиляди в цял свят. Предстои отваряне на такова заведение под логото на Старбъкс и в България. Сигурно ще бъде в София и то дори в началото на ноември по план.

Хауърд води добра социална политика и активна природозащитна дейност. Използват се възобновяеми източници на енергия, рециклират се отпадъците в заведенията и са за „честни изкупни цени“ на кафето. Това означава да се изкупува директно от проиводителите, независимо, че цената се вдига по този начин с 25%.

*****************************************

Докато пусна статията се появи по-нова информация.

Да, в София ще бъде първото заведение. На ъгъла на „Васил Левски“ и „Гурко“(дано не съм объркала улиците, че не помня много имена и карам на памет). Второто от веригата Старбъкс също в София в някой от МОЛ-овете и също много скоро след първото ще бъде отворено. Цената на кафето ще е под 2.50лв, но колко…. Цена, която май няма да е ниска, според мен.  Но нека да го отворят и ще видим…  След време в Бургас и Варна може да се сдобият с кафене под шапката на Старбъкс. Ще чакам Старбъкс да дойдат и в Пловдив(в кой ли век ще е?).

Обичам кафе. Обичам еспресо. А дали ще обичам Старбъкс кафето? 😉

9 Коментари to “Starbucks”

  1. astilar ноември 13, 2008 at 00:21 #

    Вероятно ще ти хареса атмосферата, а покрай нея и вкуса на кафето. 🙂

  2. вили ноември 13, 2008 at 00:27 #

    И аз съм сигурна в това. Ще чакам да дойдат и в Пловдив, а по вероятно е да посетя софийското Старбъкс( явно скоро ще е отварянето му) 😛 😛

  3. kalina ноември 13, 2008 at 14:26 #

    Ако ще дойдеш за откриването, ще отидем да ги сбутаме малко за да побързат. 🙂

  4. Жени ноември 13, 2008 at 17:20 #

    Не съм чак такъв фен на кафето, обаче ще мина някой път като го отворят (а то май наистина ще е скоро 😉 ) Тъкмо ми е близичко и до работата, и до Ректората 😉

  5. вили ноември 13, 2008 at 22:33 #

    @ Калина Да, може и да дойда, но все още не са ме поканили….
    @Жени, да завиждам ли? Ще разберем след време
    😉 😉

  6. kalina ноември 15, 2008 at 20:29 #

    @ Вили, каним те. Идвай.

  7. Жени ноември 27, 2008 at 07:48 #

    Вили, във вторник го откриха. И раздаваха кафе пред магазина… Но аз го видях от един тролей, а бях на работа и не можах да слезна и да опитам за какво става въпрос (не че съм такъв познавач на кафе 😛 ) Като мина някой път- ще споделя 😉
    A ти наистина се чувствай поканена 😀

  8. Дарина ноември 28, 2008 at 12:09 #

    Аз посетих Старбъкс, когато бях в Швейцария. Имаше огромна опашка от чакащи, защото е на самообслужване, хигиената не беше на ниво, защото също никой не отсервира и не почиства масите (или не смогва да го направи!). Едвам си намерихме места с напитките и мога съвсем сериозно да кажа, че за американците може да е нещо невероятно, защото те са свикнали на шварц, но за българите вкусът на еспресото в съчетание с този на какаото, шоколада, сметаната и други подобни волности не е нещо ново и велико. Аз за пореден път открих, че зад името не стои нищо необикновено, когато имаш възможност да го опитваш често, но когато всички други предлагат шварц, ти си върхът, че и с каймак…В интерес на истината, в едно съвсем обикновено кафене пихме по-хубаво кафе за горе-долу същата цена. А цените…ох, те са друга тема!

  9. вили ноември 29, 2008 at 01:06 #

    Снимки и статия за „Старбъкс“ София: http://www.idealist.bg/blog/?p=1297

Вашият коментар

