Сауната

21 Окт

Обичам есенно-зимният сезон заради две неща: камината в къщи и сауната. За камината ще пиша когато отново я запалим в някой не толкова слънчев ден като днешния.

Сауната.  След аеробиката това е другото ми средство за борба със стреса, еднообразието и монотонността на ежедневието. Сауната е също така мощно оръжие за мен самата в борбата с вируси, настинки и неразположения. В последните две, три години като дойде октомври месец, из залата за аеробика започва да се чува хайде на сауна или купувам си карта със сауна… Този не толкова таен код подсказва, че със започването на по-хладните дни, вятърът или дъждът, трябва да помислим за нещо, което да сгрява  тялото ни(освен червеното вино). Тя е и място за клюки, за споделяне на тайни, срещи, дори и нови запознантства – тоест място за релакс.  Винаги когато отида на сауна, дори и сама, не скучая. Почти всеки път има и някоя и друга дама и дори да не се познаваме винаги успяваме да намерим обща тема за разговор. Ако съм случайно съвсем сама, се опитвам да извлека максималната полза на този един час, който съм планувала за сгорещяване.

Най-чудесно за тялото е след изтощителна тренировка да се отпуснеш в топлата прегръдка на сауната и жегата да отпусне  мускулите и умората да избяга далече, далече…Настроението се вдига, изхвърлят се ненужни вещества, заедно с потта, съпротивителните сили и имунитета се засилват, а кожата става мека, чиста и е като бебешка. От сауната не се отслабва. Тя само служи за пречистване на организма. Щом изпием нужното количество вода след сауната, а трябва да пием, теглото  се възстановява, независимо колко  сме изхвърлили.

Няма да се спирам на медицински показания и противопоказания за използването й. Ще дам един съвет: ако за първи път влизате в сауна бъдете задължително с някоя приятелка, която е влизала и друг път. Не правете компромис и с времето на престоя – не повече от 10 минути и то на най-ниската пейка. Следващият път, след като тялото ви вече знае какво го очаква може и на по-височко.

Здрава съм. Благодарение на сауната.

********************

Тия нови анкети, които да приложим в статиите ме удивляват. Хе хе и аз пуснах анкета! Кой ще отговори?

4 Отговора to “Сауната”

  1. vilford октомври 21, 2008 at 07:45 #

    Ох, ходила съм само веднъж. Докато бях вътре, имах чувството, че ще умра, но после кожата ти става нежна като на бебенце. Ако ми се отдаде възможност – пак бих отишла.

  2. datonik октомври 21, 2008 at 13:39 #

    Вили, мила моя! Скоро пак ще се съберем там!

  3. вили октомври 21, 2008 at 22:04 #

    @ Вили, ако дойдеш в Пловдив с Дарина ще те заведем и на аеробика и сауна след това, а може и на масажче….🙂
    @ Да, може още в петък, Дарина! 😉

  4. vasilev октомври 24, 2008 at 09:15 #

    Вили, аз много обичам сауната. За съжаление сега не ходя. Преди години, след тренировка задължително минавахме през сауната. Имахме си до събликалните. Невероятно беше. Чувствах се като нов.
    Гледам давала си съвети. И аз да добавя един: задължително сваляйте часовници и бижута – страшно се нагряват и в един хубав момент започват да парят🙂

Вашият коментар

