Екскурзия до Чудните мостове

15 Септ

Събота, последният ден от лятото, решихме да уплътним с една кратка, еднодневна екскурзия. Не бях ходила до Чудните мостове и дестинацията бързо я решихме.

Времето беше топло, приятно, леко облачно и най-вече подходящо за пътуване. Пътят от Пловдив до Чудните мостове минава през Асеновград, Бачково, Наречен, Хвойна. Бачковският манастир сме разглеждали доста пъти и затова не спряхме. Опита се да вали, но ние не се стреснахме, а продължихме напред. Пътят е със завои, образуват се понякога дори колони, скоростта не е много висока и пътуването отнема поне час и половина. Пътят, особенно в последните 9 км е тесен и две коли се разминават много трудно, има дупки, неравности и се пътува изключително бавно.Това от една страна е хубаво защото може да се разглежда прородата наоколо. В планината е много красиво, може да се каже, че е полудевствено(поради по-малкият трафик на хора и коли в сравнение с други места). Забелязахме, че есента е стъпила вече там. Снимката не може да покаже красотата на есенната гора. Сякаш художник е рисувал по дърветата и ги е обагрил в различните нюанси на жълто, оранжево, червено, кафяво. Естествено има и доста зелено, но не е така свежо по дърветата, които в скоро време ще съблечат своята премяна. Само боровете са величествени в зеленото и в никакъв случай не си го дават(забелязахме бор, стъблото на който се разклонява и са се получили близнаци, което било май рядко явление).

Местността  Чудните мостове е сравнително облагородена: има паркинг, поддържана тоалетна, кафе автомати, ресторантче. Маршрутите са обезопасени и леки за преход.  Е, някои се умориха и дори се опитаха да спят под слънчевите лъчи. Мостовете са величествени и отново подкрепят твърдението, че природата е най-големия творец(в случая – водата).

На връщане минахме през Забърдо, за да видим Забърдското виенско колело(друго интересно няма там), което било по-старо от Пратерското. Дали е така? И аз се качих, но не успях да се повозя(нямахме ключ, за да го отключим). Тръгнахме си от Забърдо доволни и впечатлени от картините, които видяхме. Още не излязли от селцето започна да духа и вали и за кратко време си спомнихме, че есента чука на вратата ни.

Ако не сте ходили на Чудните мостове, посетете ги(дори са включени в 100 национални туристически обекта). Не ви трябва много време, половин ден е достатъчен, но ще видите Родопите в новата им есенна премяна.

4 Отговора to “Екскурзия до Чудните мостове”

  1. keklanka септември 16, 2008 at 06:52 #

    Аз съм била там… преди поне 10 години.. леле, леле как минава това пусто време. И разказът ти много ми хареса 🙂 И таз есенна снимка… Колко много обичам есенната гора, леле влюбена съм, сещам се и аз как правих една подобна снима от Шуменското плато.. ако ми се намери време ще побързам да зеведа и Бебе Теди да види есента:) В най-лошия случай ще идем на един парк-гора, където може да погледаме заедно падналите листа 🙂

  2. вили септември 17, 2008 at 00:30 #

    Където и да отидете ще е хубаво. България има много красива природа и навсякъде е прекрасно. Аз съм си харесала онзи маршрут, който ти така хубаво беше описала и показала в снимки във вашия балкан и с бебе Теди. Някой ден ще го видим!

  3. deni4ero септември 18, 2008 at 00:57 #

    аз съм била там като дете. Майка и татко са ни водили и помня, че беше страшно красиво и невероятно пътешествие. Обикаляхме доста тогава. Но едва ли е все още така почти диво и красиво, както тогава, че не помня колко отдавна беше. Помня, че трябваше да преминем през едно (според тогавашните ми разбирания за разстояние) почти море от коприва. Бая страшничко си беше, но и голям фън 🙂

  4. keklanka септември 22, 2008 at 07:54 #

    А… той балканът е нещо по средата между нас и вас, ей го къде е Пловдив 🙂 А екопътеката е край Калофер 🙂

Вашият коментар

