ЕКСПЕРИМЕНТ НА ЕКСПЕРИМЕНТИТЕ

10 Септ

адронен колайдер

Ау, на какви неща сме свидетели! Гигантски ускорител! Звучи толкова високопарно и е. Целта, която са си поставили в ЦЕРН е сериозна. Не съм сигурна ще успеят ли, но май това е най-вероятно да се случи, защото най-големите умове на редица  държави са впрегнати в този грандиозен опит. Гордост беше за мен да чуя и видя, че българското участие в този грандиозен проект е серизно. Браво на нашите физици!!  Експеримента ще търси отговор как е сътворена земята, дали съществува божията частица(дали Дан Браун не е имал някакви готови отговори при написването на „Шестото клеймо“ или всичко е плод на фантазията му?), къде е изчезнала антиматерията, има ли 5, 6 7 и повече измерения….

На всичкото отгоре разработката за  World Wide Web е разработка отново на този институт първоначално за техни нужди и след това в световен мащаб. Да им благодарим на учените за Интернет и за възможността за секунди да научаваме информация от другия край на света. 😛

Ще оживеем. Първият опит за пускане на протони по Големия адронен колайдер мина повече от успешно. Истинският, сериозният опит за сблъскване на двата потока протони все още не е насрочен.

И въпреки всичко, което изчетох, изгледах вчера и днес, признавам си много неща не ми са ясни. Никога не съм харесвала физиката и май много, много не съм учила. Надявам се, че след като страстите се поуспокоят ще се намери някой, който да ги обясни по-елементарно или нещата от само себе си ще ми се изяснят!? Кой знае. Засега ще живеем и ще видим по нататък.

12 Отговора to “ЕКСПЕРИМЕНТ НА ЕКСПЕРИМЕНТИТЕ”

  1. Графът септември 11, 2008 at 01:31 #

    Много време ще мине. Но това е истинската наука и учени. От 14 години подготвят, а чак сега чуваме. Ако бяха от другите „учени“ досега ушите щяха да ни проглушат… 🙂

    А става въпрос наистина за нещо „невиждано“. Канят се да докоснат сърцето и душата на видимия свят…

  2. Le_Grand_Elf септември 11, 2008 at 10:12 #

    Онова не толкова далечно бъдеще, за което споменаха в „Гатака“ е на път да стане част от ежедневието ни 🙂

    Не е ли страхотно?!

  3. вили септември 11, 2008 at 22:45 #

    Да, Да, Да!
    😆 😆

  4. vilford септември 12, 2008 at 16:06 #

    Eх, ако знаш що фантастика съм изгледала и изчела на темата гигантски ускорители на елементарни частици. И нали трябва да е интересен сюжетът и да има неочаквани обрати, все нещо се засмотваше. Сега имам чувството, че съм попаднала в книга. 🙂

  5. Le_Grand_Elf септември 12, 2008 at 18:28 #

    Значи, нещата ги виждам така:
    Гигантския ускорител – Le_Grand_Elf
    Елементарната частица – Тийнейджърката

    Неочакваните обрати – мама Вили, която ревностно ще пази Елементарната частица от деспотичното влияние на Гигантския ускорител.

    :))))))))

    Леля Вили – ще стои и ще описва случките, докато накрая не събере достатъчно материал, че да публикува научен труд по въпроса :))

  6. вили септември 12, 2008 at 23:30 #

    Леле, Елф, ако ти си гигантският ускорител, аз ще съм доволна!!! Току виж започне да разбира от филми и да гледа до припадък. Чувам,че и с компютрите си на ти, значи и това ми харесва, а най- важното – може да прихване от твоето чувство за хумор(оперирана е от от това и хич не поемаше, но малко по-малко взе да се очовечва 😀 😀 ) А аз наистина ще я пазя и ще дебна в пространството за разни отклонения от правия път!!
    А леля Вили ще събере надявам се необходимите случки достойни за описване! 😆 😆

  7. вили септември 12, 2008 at 23:34 #

    Адаш, а книгата с happy end ли е? 😉 А какво ще ни се случи, ще влезем ли в черна дупка, а ще сътворим ли нова планета, а бог ще видим ли…? 😉

  8. vilford септември 13, 2008 at 08:18 #

    Aдашче, аз винаги се оказвам в книги с happy end! Хубаво е, че двечките сме в една и съща реалност, нали?! Приключенията са гарантирани, но с елемент на изненада – не може то така да си предупредена какво предстои. 😉

  9. Le_Grand_Elf септември 13, 2008 at 11:43 #

    Вили 😛 Преди да си станала напълно доволна, трябва да опознаеш и тъмната ми страна 🙂

    Ако след това нестандартно запознанство, все още си доволна, продължаваме с грижите около тийнейджърката :)))

    Как да стигнеш до тъмната ми страна? С малко оглеждане или лесно, като ползваш жокера „Обади се на приятел“ (леля Вили ще ти помогне, убеден съм в отзивчивостта й) 🙂

  10. vilford септември 13, 2008 at 12:52 #

    @Елф, след като имам разрешението ти да издавам конфиденциална информация относно твоята персона на адашката, можеш да си сигурен, че ще я насоча в правилната посока. Ти дай на приказливите лелки тема за обсъждане, пък после се опитавай да им затвориш устата. 😛
    @Вили, свирни ми на скайпа да ти метна едно линкче. 😉

  11. Le_Grand_Elf септември 13, 2008 at 22:43 #

    Нямаш грижи, лельо Вили :))
    Сега, ако ще обработвам тийнейджърката, трябва да съм чист пред майка й :)) Смисъл… искрен 😀

  12. вили септември 13, 2008 at 23:47 #

    Видях, видях и се отказвам от офертата. Я, да изчакаме 2-3 години да поотрасне , а след това ще си говорим пак. 😆 😆

Вашият коментар

