ФЕСТИВАЛИ, ФЕСТИВАЛИ …

31 Юли

Тези дни в Пловдив се провежда ХV международен фолклорен фестивал. Главната улица се оглася от различни народни инструменти, свирки и от кръшните танци на различните народности. Участват танцьори от Молдова, Турция, Гърция, Украйна, Белгия, Румъния, Испания и други страни.

И вчера и днес обикалях магазините на главната улица и около нея, но толкова бързах, че не успях да се насладя на данданията, която ставаше във вечерните часове на самата улица. Главата ми  пламна заради подаръка, който трябваше да купя на брат си, че едва, едва ги погледнах. Но бяха много живописни всички танцьори и танцуваха толкова възпламеняващо. Днес даже успях и направих 2-3 снимки набързо.

Хубаво е когато такива събития имат вече корени и история. Все пак щом този фестивал се провежда за 15 път в Пловдив значи има хора, които милеят за народното творчесво и ще продължат да го организират всяка година. Много е интересно да гледаш как наизскача народа когато свирките започнат да огласят улицата. Всичко живо излиза и като някакви дърти клюкарки оглеждат носиите на другите народи и обсъждат цветовете на испанците, турците, молдовци и т.н.

Този фестивал наруши лятната летаргия, която обхваща Пловдив в края на юли и началото на август(че да не кажа и целият месец). Съжалявам, че няма да съм в Пловдив тези дни и няма да се насладя на традициите на испанци,  гърци….

3 Коментари to “ФЕСТИВАЛИ, ФЕСТИВАЛИ …”

  1. Elle август 1, 2008 at 10:19 #

    Само как ми липсва…А и уикенда няма да успея да си дойда, та да го видя..

  2. вили август 3, 2008 at 23:15 #

    И мен ме нямаше за уикенда, но успях да ги видя и в сряда и в четвътък(макар и с половин око). А в Пловдив си е жега….,ако си на хладно постой си още малко, а Пловдив не ще избяга. 🙂 🙂

  3. datonik август 4, 2008 at 15:28 #

    Мен пък винаги ме е яд, че е все в работни дни и аз нищо не мога да видя 😦

Вашият коментар

