МОЯТА МАНИЯ – АЕРОБИКАТА

28 Юни

Всички сте чели за любимата ми аеробика. В юнският брой на списание „Мускули и фитнес“ има статия с Таня, моята треньорка. Ще ви запозная с нейните виждания за аеробиката през моите очи.

На въпроса „Какво представлява аеробиката днес?“ отговорът на Таня е този, който и аз давам. Аеробиката днес е кардинално променена. Тя е придобила танцувален вид, като се използват различни стилове музика – хаос, хип-хоп, латино и комбинациите, които се разучават са много сложни, но като се раздробят се разучават и научават за един час. Преди 3-4 години аеробиката беше много стандартна, с подскоци, еднотипни движения, които измаряха  и довеждаха дори до травми. Новите тенденции във фитнес фестивала в Италия(тя беше там с група от мои колежки) затвърждават танцувалния характер на аеробиката. Там много се набляга на хип-хоп танци, mtv танци и дори съчетаване на фитнес с аеробика. Работи се с лека щанга, с много повторения и с леки тежести. Аква-аеробиката е също популярна в Италия. Играе се в басейн, като се използва водното съпротивление с различни уреди във водата. В България не съм чувала за аква-аеробика да се играе някъде. В Италия тренират и много мъже(50:50 е съотношението), докато тук, при нас няма. Имало е 2-3 птички, но дойдат по веднъж и не повтарят. Защо ли? Сигурно не успяват да хванат нашето темпо. Инструктурите в Италия са  почти 100%  само мъже.

Положителния ефект от аеробиката върху човек се измерва като психическо разтоварване – откъсване от ежедневието, от семейството, от работата, от всичко за 1 час. На първо място е забавлението. Като разучим комбинациите 1 час дори не усещаме как минава и не ни стига. А за заниманията в мастеркласа ще пиша друг път.

3 Отговора to “МОЯТА МАНИЯ – АЕРОБИКАТА”

  1. vilford юни 29, 2008 at 00:02 #

    Oхо, ти си от сериозно спортуващите?! Аз цял живот успешно съм избягвала натоварванията (не, че се гордея с това). Но пък успешно се заблуждавам, че при първа възможност, ще тръгна.😦

  2. astilar юни 29, 2008 at 19:34 #

    И аз съм от партията на Шувил.

  3. вили юни 30, 2008 at 00:13 #

    Аз започнах да спортувам преди 3-4 години. Малко по малко се зарибих и сега ми е терсене ако пропусна повече от една тренировка седмично. Иначе години наред и аз се канех, че ще започна, но не започвах. Докато в един слънчев ден 2 приятелки не ме заведоха(те се отказаха след 4-5 месеца) и установих, че аеробиката ми е липсвала.

Вашият коментар

