КУЛИНАРНА РАЗХОДКА

25 Юни

След като другите готвиха и се потяха над тенджерите, а аз само дегустирах, дойде и моето време за готвене. И така Жени ми подхвърли топката и аз седнах да помисля какво не сте сготвили още, но пък ми е любимо.

Аз обичам много салатите. Особенно летният сезон когато ми е топло и признавам не ми се готви много, много. Предлагам ви салата „Изненада“. Кръстена е така от мен и се прави много лесно. Необходимо ви е едно по-голямо авокадо, малко зелен лук, лимон и по желание магдaноз. Авокадото не трябва да е много твърдо, а при натиск леко да хлътва пръста. Обелва се, нарязва се на кубчета и се слага в купичка. Нарязваме зеления лук наситно , магданоза също и прибавяме към авокадото. Леко поръсваме със сол,  изстискваме лимона и  разбъркваме. Тази салата за спазващите диета може да мине за едно вечерно ядене. Забележка: Авокадото е леко мазно и не се прибавя мазнина към него.

Салата с ориз. Правя я винаги когато ще имаме гости в огромно количество и много рядко остава от нея. Сварявам 2 ч.ч. ориз(от дългия сорт) в много вода. Количеството й е поне 4:1 спрямо ориза. Като започне да се сварява пробвам честичко мекотата му и когато ориза е вече  сварен веднага го измивам в гевгир със студена вода. Отцеждам хубаво и го прибирам в хладилника. На другият ден нарязвам в него на ситно 1-2 моркова, зелена, червена, жълта пиперка, магданоз, sол и мазнина на вкус, разбърквам и е готов за поднасяне. Разновидност на салата се получава ако се прибавят и други продукти. Пробвала съм и с нарязани маслини, филе, царевица, грах, шунка, броколи и дори зеле. Винаги е вкусна.

За предястие предлагам палачинки с пиле. Трябват ви към 15-20 палачинки(може и готови, но с домашни е по-хубаво), малко пиле, лук, кашкавал, кисели краставички, подправки по вкус. Задушаваме лука в малко мазнина и водичка, прибавяме месцето, запържваме леко и прибавяме подправки – сол, червен и черен пипер, кимион, чубрица, магданоз. Нарязваме 2-3 кис. краставички на ситно и след като ги прибавим в сместта разбъркваме всичко. Следва същинската част. Вземаме палачинка, слагаме по малко от пилешката смес, увиваме и слагаме в тава. Следващата до нея и така докато свършат всички палачинки. Поръсваме отгоре с настърган кашкавал и печем във предварително загрята фурна(200°) докато кашкавалът стане апетитно зачервен.

Основно ястие „Мъжът ми ме похвали“. Наименованието не е мое, а от оригинала на рецептата. Необходими продукти картофи 1кг, кайма 500-600г, кашкавал или пушено сирене, подправки. Сваряваме  картофите и ги правим на пюре. В него слагам сол, чубрица и малко черен пипер. В тавичка тефлонова слагам на дъното това получено картофено пюре, а отгоре каймата омесена с малко сол и подправки каквито искате. Печем в предварително загрята фурна към 30минути и отгоре настъргваме кашкавал(или кръгчета пушено сирене) и печем още малко. Реже се като пица, на триъгълници. Това ястие върви и с туршийка.

И накрая лек десерт от цедено кисело мляко. Една кофичка цедено мляко, ванилия, сладко по избор и десерта е почти готов. Разделяме млякото на две и  прибавяме в едната част ванилията, а в другата сладкото. В десертни чаши изсипваме от двете новополучени смеси, украсяваме с бисквитки, плод и шоколадови пръчици и можем веднага да хапнем нашето творение.(Можем да разделим и на три, като в третата част прибавим 1ч.л. какао)

Ще ви предложа и един лесен сладкиш, но много вкусно-ефектен. Казва се „Жадната монахиня“. Необходими продукти: 5 яйца, 3ч.ч. захар, 1.5 ч.ч. брашно, 1 бакпулвер, 125г масло, 1ч.ч. вода,3с.л. какао, 3с.л. коняк, 1ч.ч. орехи.

Блат – Прави се от яйцата, 1ч.ч. захар, брашното, бакпулвера, ядките. Печем 30мин при 150°.

Сироп – От остатъка от захарта, водата, какаото, маслото, коняка се прави сиропа, като се оставя съвсем леко да заври.

Когато изстине блатът се нарязва на ромбчета. В разрезите сипваме от сиропа на струйка докато е топъл, но не горещ. Оставяме да престои поне няколко часа, за да поеме от захарната течност и после кажете сбогом диети.

8 Коментари to “КУЛИНАРНА РАЗХОДКА”

  1. Жени юни 25, 2008 at 01:03 #

    Ей, дочаках 😉
    Жалко, че са ми ограничени възможностите тук в Студентски, иначе колко неща съм си харесала от всички до сега.
    Така като гледам, тука само салатката с авокадо и млечния десерт ще мога да направя.
    Макар че ще пробвам и ориза на микровълнова, че много обичам ориз 😉

  2. вили юни 25, 2008 at 01:23 #

    В микровълновата внимавай с ориза, винаги ми кипва и избягвам да го правя там. 😆
    Компа бе зает, а и задачи решавах до 22.30 и не можах да седна рано, рано. 😦

  3. Жени юни 25, 2008 at 11:49 #

    Ооо, вече съм кипвала ориз- 2 пъти 😉

    Пък за математиката ви желая успех утре… Позната ми е историята със задачките, нищо че съм на 230 км от епицентъра на събитието 🙂

  4. Диана юни 25, 2008 at 15:22 #

    Палачинки с пиле – по същия начин съм правила дроб-сърма. Забърквам в тенджерата смеска за дроб-сърма заедно с ориза, увивам в палачинки и пека във фурната. Иначе оригиналната се увива в було, но и палачинките вършат чудесна работа. И сега, като прочетох за пилето, се сетих!
    “Мъжът ми ме похвали” – трябва да се яде съвсем топло, нали? Докато уцеля в колко часа всички ще сме си в къщи за вечеря… Пък аз преди това да съм там, за да го направя! Оставям го за след време, иначе звучи много апетитно.

    Постепенно обещавам да пробвам рецептите на всички ви!

  5. Диана юни 25, 2008 at 15:23 #

    Успех и от мен за математиката! И на Деси и на дъщерите на Павката и LeeAnn.

  6. вили юни 25, 2008 at 16:08 #

    Благодаря! Не е задължително да е съвсем топло, но като тип мусака е по-хубаво ястието да е топличко. Вариацията с дроб-сърмата е много подходяща за палачинки, даже съм и опитвала. 🙂

  7. Svetlina юни 25, 2008 at 21:59 #

    Звездев вчера прави „вегетарианска пица“ и пак така – картофено пюре (ама с копър и яйце вътре) и отгоре нареди кръгчета пипер и домат, поръси със сирене и готово за фурната (беше ги направил като малки кръгчета, за да не се режат).
    Леле, добре че ядох преди малко. Вили, някой ден трябва да ти дойда на гости, ма да знаеш, че ще чакам пилешки палачинки и млечен десерт 😉

  8. вили юни 25, 2008 at 22:20 #

    Никакъв проблем нямаш. Палачинки правя 2-3 пъти в годината и семейството ще е щастливо, че още веднъж ще направя заради теб! Тази рецепта с картофеното пюре има най-различни вариации. Аз съм правила и карт. пюре с мляко, каймата с яйце и малко хляб, но този вариант ни най-допадна и затова го предложих. Пицата е интерсна( обичам пици), но и аз вече вечерях. :lol::lol:

Вашият коментар

