МАТУРАТА ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК

1 Юни

Отмина първата задължителна  матура за зрелостниците. Падна се вариант 2, син плик. Звучи много интересно и загадъчно – син плик. Какви ли са били другите два плика?

Голяма конспирация бяха тия матури. Първо запечатаха класните стаи в училищата. Второ – учениците от тези училища почиват още 2 дни – понеделник и вторник. Трето – директорите на същите, тази сутрин в 4 часа са получили плик със цветните възможности. И едва в 7.30 часа са разбрали какво ще бъде на тази матура. Т.е. никаква корупция на може да има. Не на мен тия. Аз не вярвам вече на очите си, а те ще ми разправят, че никой друг не може да знае какви са били вариантите. А може би не съм права( вярно е седнала съм на удобният стол) и не е така както си мисля аз. Може би, наистина нещата малко по малко си идват на място. Да, но корупция има и в развитите страни и то на още по-високо равнище(по-завоалирана е, нищо,че ни критикуват само нас). Винаги има наши и ваши. Вече в мрежата има вариантът на матурата и отговорите. Проверете си какво сте отговорили, ако помните какво сте писали на самата матура.

Аз съм се явявала на матура по БЕЛ, но много, много отдавна. Помня, че беше малко като на изпит. Разсъждавахме май върху някакво произведение и след още няколко дена имахме устно препитване. Нямам някакви приятни спомени свързани с матурата. Помня обаче друго – учителката ми по БЕЛ не ме харесваше и всячески се стараеше да не ми пише повече от 4 (по всичко друго имах в повечето случаи 6 или 5) и затова аз бях на матура по нейният предмет. При нас имаше освобождаване, което ставаше с 5 и нагоре от трите години на обучение в гимназия или техникум. И така благодарение на другите учители от комисията по матурите аз имах заветното много добър 5. Много е неприятен факта да осъзнаеш, че даден учител не те харесва. Това води, естествено, до намразване на предметът му и заобичване на друг, който до този момент е бил на заден план. Така стана и при мен – открих любимият си предмет – матаматиката (дори и висшето ми образование е такова). Аз помня, че все скъсвах да уча по БЕЛ и уви, не успях да я умилостивя да ми пише повече от 5.Бях почти пълна отличничка, завършваща в най-добрият случай с 5(а по-често с 4) по БЕЛ. Неприятно ми беше, но сега гледам с насмешка на този факт. Аз пак станах човек и продължавам да обичам математиката и да чета книги винаги когато имам възможност.

 

4 Отговора to “МАТУРАТА ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК”

  1. deni4ero юни 2, 2008 at 00:39 #

    бреййй, те са ги ошашавили тия учители, бе – в 4 да получават задачите … Гледай кво нещо е лъжата! Ако си бехме честни, нищо от този тормоз нямаше да го има. Ама, на! – да се изтарикатим … Ние също се освобождавахме от матури … не, излъгах, точно за нас ги отмениха. И добре, че така стана. Иначе още щях да съм си на матура по математика😀

  2. вили юни 2, 2008 at 16:05 #

    Преди малко ми казаха, че в 6.45 учениците в някои пловдивски училища са знаели какво произведение ще им се падне. Някои ученици били по-изобретателни и били разбили някакъв кабинет. Темата се е реела в интернет пространството час преди изпита. Дали е вярно, уви, аз не знам.

  3. deni4ero юни 3, 2008 at 00:29 #

    ъ … тия хора не спят ли?

Trackbacks/Pingbacks

  1. 2010 in review « ВИЛИ - януари 2, 2011

    […] The busiest day of the year was May 13th with 206 views. The most popular post that day was МАТУРАТА ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК. […]

Вашият коментар

